Zippo |
Wysłany: Śro 17:23, 02 Kwi 2008 Temat postu: I ty możesz stwożyć część matrycy. Poradnik |
|
oto kilka porad które ułatwią robienie oraz dodawanie modulu do matrycy.
wieże: Wiem że ładnie to wygląda jak każde piętro wierzy jest w na innej planszy, jednak pozniej zaśmieca to cały modół. dlatego wszystkie pietra powinny byc na jednym obszaże, może nie jest to zbyt piękne ale bardzo praktyczne. wieza na wrzosowiskach i w lesie roth jest tak zrobiona prosze samemu zobaczyc jak to wygląda.
nazewnictwo: bardzo istotne jest nazewnictwo. musi byc niepowtarzalne i przejzyste.
sklepy: skrypty sklepów powinny mieć nazwę skl_****
lokacje kilku planszowe: na przyklad miasta, lasy itp, powinny mieć nazwy typu Las Roth - ****, Miasto Jugoth - ****.
Lokacje w lokacjach: jeśli w robimy domek na jakiejś lokacji to jego nazwa powinna najpierw zawierać nazwę lokacji Jugoth - sklep, Jugoth - Karczma itp.
drzwi: nazwa drzwi jest nie istotna. wazna jest etykieta. Etykieta powinna zawierać w swojej nazwie miejsce i przeznaczenie drzwi (moze byc skrotami). dobrze by bylo gdyby drzwi wejsciowe i wyjsciowe z lokacji mialy koncowke exit, in. Przyklad "wrzos_wieza_in" wrzosowisko weejscie do wierzy.
konwersacje: w nazwie konwersacji powinno byc pełne imie wlasciciela
skrypty: skrypt musi miec w nazwie to co robi. zadnych przypadkowych znakow i numeracji. skrypty zwiazane z jakimis questami powinny zaczynać się od q_**** skrypty warunkowe konwersacji (tekst pojawia sie gdy cos masz itp) powinny zaczynac sie od czy_*** (podkreslnik nie obowiazkowy)
Paleta: Staramy się nie dodawać rzeczy do palety jesli nie sa potrzebne.; Jesli cos tylko stoi lub lerzy na planszy nie musi byc w palecie. w palecie musza byc tylko rzeczy ktore maja byc dane przez kogoś lub przez coś. jesli już coś dodajemy do palety to należy bez względnie pamiętać o tym by etykieta i ResRef były takie same (nawet wielkosc liter)(nieraz ResRef jest przypisywany automatycznie itam*** jesli tak sie stanie trzeba użyć opcji "edytuj kopie" wtedy bedzie mozliwa zmiana resRef). Oczywiście ResRef musi być unikalny i jakoś zwiazany z nazwa przedmiotu (by po samym resRefie mozna bylo sie domyslec co to jest)
dodatkowo bardzo wazne jest by wszystkie przedmioty ktore dodane sa do palety powinny leżeć kolo punktu startowego (przedmioty z palety nie sa exportowane bezposrednio z palety dlatego musza gdzies lezeć zeby potem mogl je dodac do palety matrycy)
przydatne skrypty:
oto kilka skryptow ktore sie przydaja a ktorych nie trzeba pisać. wystarczy wpisac poniższą nazwę w odpowiednie miejsce (skrypt nie bedzie działał w samym module dopiero po dodaniu do matrycy)
"chodzenie_npc" najlepiej dodac w miejscu hearthbeat stworka. stworek chodzi w losowym kierunku (niezbyt taleko)
"siadanie_npc" należy dodać do hearthbeat stworka ktory stoi przy obiekcie (krześle) ktory ma etykiete "krzeslo" (obiekt nie moze byc statyczny)
"gadanie" skrypt dajemy w "onuse" przedmiotu NIE statycznego ktory po kliknieciu ma miec jakas konwersacje (oczywiscie w wlasciwosciach przedmiotu musi byc zdefiniowana rozmowa)
"zamknidrzwi_samo" wstawiamy w harthbeat drzwi ktore uzyte sa jako przejsciowe miedzy dwoma obszarami
"zamknieciedrzwi" wstawiamy w OnOpen w każdych drzwiach które są otwieralne. |
|